dimecres, 12 de juny de 2013

El treball realitzat a les pràctiques (1r i 2n d’ESO)



Resumiré el treball realitzat al període de pràctiques dividint-ho per nivells:

1r d’ESO:


a) Fitxa post-visita al museu de Belles Arts sant Pius V de València.

Després de la realització de la visita al museu de belles arts St. Pius V el tutor em va proposar de realitzar una fitxa post-visita per a refermar els conceptes sobre el paisatge en les diferents èpoques històriques objectes de la visita. La fitxa contenia activitats escrites (indicar el nom dels pintors o escriure les principals característiques del paisatge en les diferents etapes artístiques: gòtic, renaixement, barroc i s. XIX), així com una part de dibuix de paisatge a l’estil gòtic i altre de l’estil del renaixement. La fitxa era de realització individual, però es va corregir en grup en classe perquè l’alumnat la completara i corregira, fet que va propiciar la participació de tot el grup durant la correcció.








El tutor també em va deixar que corregira jo la fitxa establint uns criteris d’avaluació, nota que va computar com un treball més per a l’avaluació del 2n trimestre. La realització i correcció de la fitxa va durar 2 sessions.

  b) Làmines del quadernet d'EPV de 1r d'ESO de l'editorial Mc Graw Hill.

 
A més de la fitxa, en altra sessió, vaig explicar un apartat del tema 2 del quadernet de Mc Graw Hill corresponent a les textures ajudant-me de diverses imatges de façanes d’edificis extretes d’internet per a exemplificar la diferència entre textures i també materials. Tot seguit l’alumnat va baixar al pati per buscar textures i mitjançant el procediment del frottage realitzar un catàleg per a l’activitat nº5 del tema 2. En la sessió posterior utilitzaren aquest catàleg per fer l’activitat nº6 que consistia en realitzar en aplicar a una imatge les diferents textures que havien recopilat en el catàleg.



 

 


 

 

 

 


2n d’ESO (grup INTEGRA): amb el grup INTERGRA (programa per a reintegrar l’alumnat en perill d’abandonament en el sistema educatiu) durant el període de pràctiques s’han realitzat 2 tallers de disseny. El primer consistia en la realització de peces de fang que modelaven creant formes de mitja lluna o altres segons els interessos de l’alumne/a. Després, una vegada seca la peça li passaven una capa de làtex per a posteriorment pintar-la amb pintura de colors i li donaven un últim retoc amb color plata o daurat simulant un envelliment.


El segon taller va consistir en la realització amb cartó reciclat de caixes d’ordinadors o electrodomèstics de la Falla de l’institut. El lema de la falla eren les retallades. 3 ninots representaven un estudiant, un metge i un aturat que es disposaven sobre una rampa, un cilindre i un cub respectivament. La meua labor docent, junt als 2 professors que s’encarregaven del taller, consistia en donar reforç en les explicacions que donaven els professors i ajudar a l’alumnat explicant-los allò que no entenien o ajudant-los en la realització de les diferents parts de la peça de fang, la mescla de colors o les parts de la falla com ara ninots i peces geomètriques de cartó. Fou una experiència didàctica molt gratificant el poder treballar colze a colze amb tot l’alumnat i els professors en la realització d’aquests dos tallers.
 
 
 
Falla de l'IES l'Om de Picassent, any 2013. Realitzada per l'alumnat de 2n d'ESO del grup INTEGRA amb la col·laboració de l'alumnat de 3r P, 4t de l'assignatura d'EPV, i l'alumnat de 2n de Batxillerat de Dibuix Tècnic, entre altres. Professors responsables: Ricard Comes i José Miguel Roger (Departament de Dibuix)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada